Mini’nin en büyük modeli, 287 mil menzile kadar elektrikle çalışıyor. Şaşırtıcı bir şekilde, crossover SUV her zamankinden daha da büyük.
Mini yeni en büyük model Bir Mini artık Mini olmadan önce ne kadar büyüyebilir ? Tamamen yeni üçüncü nesil Mini Countryman’in ilk çıkışında kendime bu soruyu sorarken buldum. Crossover SUV, önceki nesle göre tam %10 büyüme göstererek Mini rozetini taşıyacak olan araç oldu. Ancak en ilginç haber, büyük Countryman’in elektrikliye geçerek 287 mil menzile sahip iki yeni pille çalışan trim seviyesini piyasaya sürmesi.
Mini daha önce Taşralıyı 2018 plug-in hibrit versiyonu. 19 kilometrelik elektrik menzili kağıt üzerinde etkileyici değildi, ancak zamanın en büyük Mini modeli aynı zamanda galon başına 65 mil eşdeğeriyle etkileyici bir değerle en yeşil modeldi. Bugün, C-man daha da büyüyor ve daha da heyecan verici hale geliyor ve balon boyutu endişe verici olsa da, pille çalışan menzildeki hızlı büyüme, bunu elektriğe geçmek isteyen küçük aileler için cazip bir seçenek haline getirebilir.
Tam elektrik gücü
Bugün de piyasaya sürülen gibi Cooper ambarı, Countryman’in akülü elektrikli versiyonları da iki farklı versiyonda sunulacak: Countryman E ve Countryman SE ALL4.
Tek motorlu Countryman E, 150 kilowatt (yaklaşık 204 beygir gücü) ve 184 pound-feet tork üretiyor. Tamamen, 105 mil/saat hıza ulaşmadan önce, 8,6 saniyede durmuş halden 62 mil/saat hıza çıkacak.

Countryman SE ALL4, karışıma ikinci bir elektrik motoru ekleyerek toplam 230 kW (313 hp) ve 364 pound-feet torka ulaşıyor. Burada 0-62 mil/saat hız sadece 5,6 saniye sürerken, en yüksek hız yine de mütevazi bir 182 mil/saat’e tırmanıyor; sanırım Kuzey Amerika’da belirtilen en yüksek hız sınırına ulaşmaya yetecek kadar iyi.Mini, makul hızlarda Countrymen’in E konfigürasyonunda 287 mil veya SE ALL4 için 269 mil yol kat etmesini bekliyor. Bu tahminler, daha iyimser olan WLTP küresel test döngüsüne ilişkindir ve ABD EPA’nın daha sıkı test döngüsünde muhtemelen daha kısa olacaktır.
22 kW’lık Countryman’in AC şarj cihazı Cooper SE’nin iki katı kadar hızlıdır. 130 kW’a kadar DC hızlı şarj kapasitesi de daha hızlıdır, ancak muhtemelen daha büyük pil, %10 ila %80 DCFC penceresinin “30 dakikanın altında” penceresinde neredeyse aynı olduğu anlamına gelir. Menzil tahminlerine dayanarak, C-man’in hem E hem de SE ALL4 versiyonlarının aynı pil takımını kullandığı güvenli bir varsayımdır, ancak Mini henüz tam kapasiteyi belirtmemiştir.
Cooper’dan farklı olarak elektrikli Countryman’e, önden çekişli Countryman C, dört tekerlekten çekişli S ALL4, yüksek çıkışlı John Cooper Works ALL4 ve dizel yakıtlı versiyon da dahil olmak üzere yanmalı motorla çalışan konfigürasyonlardan oluşan bir grup eklenecek. .
Dış ve iç tasarım
Dışarıdan, Countryman’e tasarımcıların Cooper’a götürdüğü aynı minimalist sopayla vuruluyor, ancak o kadar da sert değil. Farlar daha kare hale getirildi ve ön pano, yuvarlak gözlü küçük kardeşinden daha da ayırt edildi. Yakından baktığınızda önceki neslin krom çerçeve çizgisinin silindiğini fark edeceksiniz. Ayrıca Countryman’in imzası olan çamurluk havalandırma garnitürünün de eksik olduğunu ancak çıkarılmadığını fark edeceksiniz. Crossover’ın geri kalanı gibi, öğenin ölçeği büyütüldü ve C sütununa taşındı; burada uzatılmış tavan çizgisinin kırılmasına ve farklı grafik uygulamalarına sahip donanım seviyeleri arasında görsel olarak ayrım yapılmasına yardımcı oluyor.

İçeride Countryman’in kabini, yeniden tasarlanan Cooper’ınkine benzer, ancak daha büyük ölçekte bir tasarıma sahip. Ekranın altındaki geleneksel Mini fiziksel anahtarlarla yuvarlak bir OLED ekrana güç veren aynı Mini İşletim Sistemi 9 yazılımına sahiptir. Çevre dostu, deri içermeyen döşemeyi vurgulayan Mini projeksiyon ortam aydınlatması da mevcuttur. Geçen ay bu süite erken bir göz attık .Dikey ön panel havalandırma delikleri ve kapı çekme kolları, Countryman’i kardeşinin yatay motifinden daha da farklılaştırarak crossover’ın dikeyliğini vurguluyor.
İlk yorum yapan siz olun